Co tam Panie w guglu piszczy

W środowisku specjalistów e-maketingu, rankingowców, co i rusz wybucha jakiś niepokój czy aby nasz Wieli Brat gugiel (w skrócie G), nie wymyślił czegoś nowego, co postawi naszą profesję pod znakiem zapytania. Ostatnio np. zachęcaa do zgłaszania (czytaj donoszenia) stron, gdzie ogłasza się o sprzedaży linków. Kilku kolegów natychmiast więc zgłosiło więc samego G, bo czymże jest sprzedaż tzw. reklamy AdWords oferowanej przez tę firmę?

Pozycjonowanie stron jest bowiem tym co G. uznało za wroga nr 1 i walczy z nami wszelkimi metodami. Zapewne w ramach tej walki firma sama siebie wyindeksuje i nie będzie gugla w guglu. Nie może być inaczej, jeżeli mają być zachowane zasady uczciwej gry. Tylko z czego będzie żyć biedactwo, bo dotychczas miliardy dolarków z tych linków zarabia. No tak, śmiech na bok. Rekin chce być monopolistą całą gębą, narzuca coraz inne ostrzejsze prawa, jak wykonywać strony, by mu nie podpaść. Zazwyczaj jednak tak jest, że gdy przykręca się zbyt mocno śrubę, to gwint się zrywa… i po śrubce. Wprawdzie na naszym rodzimym rynku konkurencja jest rachityczna, bo pozostałe wyszukiwarki mają albo kiepskie algorytmy wyszukiwawcze, albo kombinują i ręcznie sterują wynikami (to o byłym guru, firmie na literę O). Ale być może inny gigant, Bila Gates’a uszczknie kawał tortu G. Jego browser robi się coraz sprawniejszy. I jeżeli tylko zechce (bo funduszy na promocję mu nie zabraknie) zepchnie G. na dalsze pozycje, jak kiedyś to zrobił z przeglądarką Netscape. I dopiero po latach niczym Fenix z popiołów odradza się jako Firefox. Tak, jak nie lubię monopolu firmy MS w dziedzinie systemu operacyjnego, tak w przypadku wyszukiwarek, życzę im powodzenia. Nic tak bowiem nie rozbestwia, jak monopolistyczna pozycja, i to w każdej dziedzinie. Może wtedy i G zaproponuje równe traktowanie – uczciwe zasady. Och, rozmarzyłem się. A na razie trzeba wracać do optymalizacji stron pod naszego cara jedynowładnego.

[Total: 0    Average: 0/5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *