Ankiety – lubimy czy nie?

Każdy z nas miał w życiu okazję wypełniać z pewnością nawet niejedną ankietę. Mieliśmy może odnośnie tego procederu mieszane uczucia, bo z jednej strony wiedzieliśmy, że komuś wyniki tej ankiety są do czegoś potrzebne – w przeciwnym razie nikt nie pytałby nas o zdanie. Z drugiej jednak strony mieliśmy ochotę w tym samym czasie robić milion rożnych, zupełnie innych rzeczy, byle tylko nie musieć już odpowiadać na kolejnych kilkanaście pytań, bo z czasem robi się to po prostu nudne i monotonne. Jak to zatem jest z wypełnianiem ankiet i odpowiadaniem na zawarte w nich pytania – czy lubimy to robić, czy jednak za każdym razem, gdy ktoś nas o to prosi próbujemy się z tego jakoś wykręcić szukając mnóstwa różnych argumentów?

Zazwyczaj jednak niestety nie chcemy brać udziału w ankietach, choć być może jest to nie do końca słuszna decyzja i nie do końca jest to dobre podejście. Dlaczego? Otóż, ankiety są jednym ze sposobów na skuteczne badanie rynku, a więc również na rozwój rynku, a na tym powinno nam przecież zależeć. Rynek musi się rozwijać, co do tego chyba nikt z nas nie ma absolutnie żadnych wątpliwości, ale jednak cały czas mamy nadzieję, ze inni konsumenci udzielą odpowiedzi na pytania zawarte w ankietach za nas i że to nie my będziemy musieli poświęcać na to czas. Prawda jest jednak taka, ze liczy się w tej akurat kwestii zdanie każdego konsumenta i że my również powinniśmy brać udział w takich badaniach, jeśli ktoś na o to prosi. Wyniki badań pozwolą wprowadzić na rynek nowe produkty, nowe usługi albo zmodyfikować te, które już na nim są. Powinno nam więc jak najbardziej zależeć na tym, by w ten sposób rynek rozwijał się, ale by zmierzała ta zmiana w dobrym kierunku, a więc skoro mamy na to wpływ, to warto ten wpływ dobrze wykorzystać.

[Total: 0    Average: 0/5]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *